Skip to content

Vaisių cukrus ir vaisių salotų receptas

Vaisiuose ir uogose randama nemažai cukraus, todėl jų kaip ir kitų saldumynų dietologai rekomenduoja vartoti saikingai.  Gera žinia ta, kad valgant vaisius gauname ne tik gliukozės ir fruktozės, bet tai yra ir pagrindinis vitaminų šaltinis. Žemiau aptarsime keletą gudrybių kaip paruošti vaisių salotas, kad vaisių cukrus veiktų kraujyje esantį cukrų palengva, o ne drastiškai. 

Rinktis žemesnį glikemijos indeksą turinčius vaisius

Glikemijos indeksas (GI) matuoja suvalgyto maisto įtaką cukraus (gliukozės) kiekiui kraujyje po valgio. Kuo šis aukštesnis, tuo didesnį darbą jūsų organizmas turės atlikti, kad jį neutralizuotų su visomis iš to išplaukiančiomis neigiamomis pasekmėmis.

Vynuogės ir datulės – gryna gliukozė. GI aukštas, įsisavinama greitai. Taip pat aukštą GI turi ananasai ir arbūzai.

Obuoliai, kriaušės, slyvos, apelsinai, greipfrutai ir visos uogos – sudaro daugiausiai fruktozė. Žemas GI, įsisavinama lėtai.

Bananus sudaro ir fruktozė, ir gliukozė. GI gana aukštas, cukraus kiekis kraujyje pakyla taip pat gana greitai.

Vaisių salotos

Rinktis šviežius vaisius ir uogas

Uogos ir vaisiai papildys organizmo vitamintų atsargas, jei rinksitės juos šviežius. Pavyzdžiui, vitaminas C yra tin neatsparus ir verdant uogienes jo prarandama apie 50 proc., šaldant produktus – net 80 proc. Džiovinant vaisius jų maistinis naudingumas taip pat kinta – išauga cukraus koncentracija, mažėja vandens kiekis, lėčiau ateina sotumo jausmas.

 

Lėtinkime cukraus patekimą į kraują 

  • Viskas, kas lėtina angliavandenių patekimą į kraują, teigiamai veikia cukraus pusiausvyrą. Šviežiuose  obuoliuose, juoduosiuose serbentuose ir avietėse yra skaidulų, kurios lėtina cukraus išsiskyrimą. Taip pat galima papildomai pridėti itin daug skaidulų turinčius produktus: linų sėmenis, avižų semenis, chia sėklas ir kitus.
  • Taip pat verta derinti daug cukraus turinčius produktus su naudingaisiais riebalais, kad prilėtimtume pirmųjų patekimą į kraują. Rinkitės aukštos kokybės alyvuogių ar vynuogių kauliukų aliejų, migdolų, lazdyno ar anakardžių riešutus, moliūgo, kanapių ar saulėgrąžų sėklas.
  • Iš prieskonių, geriausiai cukraus patekimą į kraują lėtina Ceilono cinamonas.

Vaisių salotoms pagardinti

Vaisių salotoms reikėtų rinktis iki 5 skirtingų jūsų mėgstamų vaisių ir uogų. Norėdami paryškinti jų skonį, išbandykite prie jų tinkančius pagardus:

  • Šviežios citrinų, apelsinų, laimų ar greipfrutų sultys. Labai tinka obuoliams, kriaušėms, avokadui, bananui ir kitiems linkusiems į rudą oksidavimąsi vaisiams pagardinti. Tobulas derinys yra citrinų sultys su mėtomis.
  • Jei renkatės salotas gardinti vynuogių kauliukų ar alyvuogių aliejumi, jo reikės labai nedaug. Galima aliejumi aplieti vaisius, kurie greitai džiūsta. Skanus derinys: vynuogių kauliukų aliejus su cinamonu ir muskatu.
  • Jei salotoms rinksitės nesaldžius vaisius, juos galima pasaldinti medumi. Įdomu tai, kad medus itin tinka su ananasu, kadangi neutralizuoja bromeliną – liežuvį geliantį enzimą.
  • Taip pat galite kurti savo pagardus su šviežiomis baziliko ar šalavijo žolelėmis, gvazdikėlių, pipirų, imbiero prieskoniais ar įvairiausiomis sėklomis.

Pakomentuok pirmas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.