Skip to content

Sveikatai palanki pica – misija įmanoma?

Pica, kaip ir lėkštė makaronų, gali būti sveikatai palankus patiekalas arba nelabai, priklausomai iš ko ir kaip ji pagaminta. Todėl renkantis reikėtų atkreipti dėmesį į picos dydį, pado sudėtį, daržovių ir žalumynų skaičių ir net pomidorų padažą, kuriuo ji pagardinta.

Dydis. Pica kavinėje – tai 800 kcal, kurių didžiąją dalį sudaro picos padas. Standartinis 200 g padas turi net 500 kcal.! O kur dar priedai… Ruošiant picą namuose rekomenduoju mažinti padą, o daugiau džiazuoti priedų pasirinkimu.

Balti rafinuoti miltai neturi nieko naudingo (išskyrus kalorijas), todėl picai gerokai labiau tinka rinktis pilno grūdo spelta miltus, jie turi mažiau glitimo ir nėra tokie agresyvūs kaip kviečių miltų glitimas. Valgant pilno grūdo miltų picą, juos įsisavinti užtrunka ilgiau, todėl ir cukraus lygis kraujyje ne taip greitai užkyla bei nesukelia tokių drastiškų šuolių.

Kuo daugiau daržovių! Picą gardinkite šviežiais pomidorais, alyvuogėmis, artišokais, baklažanais, cukinijomis, svogūnais, paprikomis… Daržovės ne tik prisidės prie sotumo jausmo, bet ir suteiks būtinų maistinių medžiagų.

Jei renkatės veganišką versiją, puikiai tiks daiginti avinžirniai ir tofu. T.y. nebūtina pirkti to veganiško sūrio su daug keistų E…

Pasidarykite pomidorų padažą patys tiesiog sutrindami šviežius pomidorus su druska ir pipirais ir šiek tiek juos pakaitindami puode, kad nugaruotų vanduo. Taip sumažinsite cukraus kiekį bent kelis kartus.

Ir pabaigai – picos pado receptas. Visada naudoju šį:

  • 4 puodeliai/ 500 g pilno grūdo Spelta miltų
  • 1/2 šaukštelio rožinės himalajų druskos
  • 125 ml karšto vandens (kad galėtumėte laikyti ranką be diskomforto)
  • 8 g sausų mielių
  • Alyvuogių aliejaus
  1. Mažame dubenėlyje sumaišyti mieles su šiek tiek karšto vandens ir įdėjus 2-3 šaukštus miltų išmaišyti iki vientisos masės. Pridengti medvilniniu rankšluosčiu ir palikti kilti šiltoje vietoje apie 30 min.
  2. Supilti likusius miltus, druską ir minkyti tešlą nuolat įpilant karšto vandens. Minkant 5-7 minutes, tešla tampa elastinga ir tvirta. Padalinkite ją į keturias dalis ir formuokite picos padus. Leiskite šiems dar kartą pakilti, patepkite alyvuogių aliejumi ir kepkite su jūsų pasirinktais priedais.

Pakomentuok pirmas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.