Skip to content

Laimė gimsta žarnyne!

80-90 proc. laimės hormono – serotonino – mūsų kūnuose sukuriama virškinamajame trakte. Todėl, norėdami išvengti psichologinių negalavimų – nuo nerimo iki depresijos – pasirūpinkite savo žarnyno sveikata. 

Kas kenkia žarnynui?

Kelią natūraliai gamintis serotoninui pastoti gali daugybė faktorių, stresas – vienas jų. Vekiant stresui virškinimas sulėtėja, jaučiamas sunkumas, kartais skausmas. Įdomu tai, kad gerai veikianti virškinimo sistema yra atsparesnė bet kokiam stresoriui.

Iš produktų, labiausiai žarnyną iš rikiuotės išveda daug cukraus ir kviečių turintys produktai bei stipriai perdirbtas maistas. Jei prislėgtas žmogus stengiasi save pralinksminti keksiuku, jis problemą tik dar labiau gilina.

Kai kam pasirodys netikėta, tačiau žarnynui pakenkti gali ir dantų apnašos. Ant dantų besikaupiančios bakterijos turi tiesų kelią į žarnyną, kur pradeda kurti savo „tvarką“. Norėdami to išvengti, valykitės dantis ne tik ryte ir vakare, bet išsiskalaukite burną po kiekvieno valgymo. Taip pat kasdien naudokite tarpdančių siūlą.

Sveikam žarnynui

Ką galime padaryti dėl didesnio serotonino kiekio mūsų kūne be didelių pastangų? Valgyti tinkamą maistą: daugiausiai augalinės kilmės, daug žalių ir neapdorotų salotų, pilno grūdo kruopų, riešutų, taip pat fermentuotų produktų. Kai kurie mokslininkai atkreipia dėmesį, kad žarnyno veiklą pagerinti padeda polifenoliai, o jų nemažai turi ne tik švieži vaisiai ir daržovės, bet ir juodasis kartusis šokoladas (rinkitės tokį, kuriame kakavos būtų ne mažiau 70 proc. arba gerkite tikrą karčią kakavą).

Prieskoniai, kurie užkurs virškinimo ugnį ir palengvins naudingųjų medžiagų įsisavinimą yra: imbieras, ciberžolė, kuminas, kalendra ir pankolis. Saldiesiems patiekalams – anyžius, cinamonas ir kardamonas. Psichologinius negalavimus palankiai veikia šafranas. Moksliškai įrodyta, kad vos keli plaušeliai vartojami reguliariai kas dieną, prilygsta antidepresantams, tik be šalutinio poveikio.

Jei negalavimai nesiliauja, būtina kreiptis į gydytoją.

Vienas komentaras

  1. Inga

    Super!
    Teskite tai ka darote!👏🏻

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.